Forum
🙁 1 goudvis word door meerder andere vissen aangevallen of ze gaan naast hem liggen. Laatst deden ze dat ook al een keer, maar daarna eerst weer niet. De goudvis ligt ook heel stilletjes in het water. Het lijkt net alsof hij te vermoeid is om weg te zwemmen (misschien hebben ze hem de hele nacht al wel achterna gezeten).
We hebben de vis er nu net uitgehaald en apart gedaan in een emmer.
Weet iemand waarom de andere vissen dit doen : is deze goudvis misschien ziek ?! En kan iemand ons helpen met wat we moeten doen.
Aan de goudvis zelf is verder niets te zien dat hij ziek is (alleen dat hij niet zo actief is).
Alvast bedankt!! Groeten Tielke
Waarschijnlijk moet uw vis eitjes leggen. De mannetjes willen die bevruchten, daarom dat gejaag. Ik zou uw goudvis er terug inzetten en de natuur zijn gang laten gaan.
We hebben de vis er ook weer ingedaan.. met emmer en al.. eerst bleef ze in de emmer, maar zonet nadat we van het strand er weer waren was de vis er al uit.
Er is nu ook niets meer in de hand in de vijver.
helaas heb ook ik dit probleem.
Zet er gisteren een nieuwe koi in,en wordt gelijk opgejaagd.
Gaat nu al 24 uur zo,ben bang dat deze nieuwe vis zich verwondt bij al deze capriolen.
Ik ben in elk geval blij dat ik dit gelezen heb,dus kan weer hoop hebben dat het goedkomt haha.
Ik heb dit ook gehad met mijn goudvisjes in de vijverbak. Vooral tijdens het voederen. Het leek een soort pikorde en soms veranderde de verhoudingen qua opjagen ook. Ik heb alleen nu een visje wat steeds opgejaagd is en nu is ze helemaal krom?! Ik ben bang dat het toch iets te ruig is gegaan en dat ze misschien zich heeft verwond ofzo en al iets onder de leden had? en daardoor werd verjaagd. Heel zielog...