Forum

filtra clear 8000 l...

filtra clear 8000 loopt over

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
12.1 K Bekeken
molles
Lid
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter   [#4197]

mijn filterbak van de filtraclear 8000 merk ubbink loopt soms over.
en het is een beetje raar want als die over loopt is het niet zo dat die blijft over lopen het stopt vanzelf maar niet prettig aangezien die in de schuur staat .
ook is het niet zo dat die gelijk overloopt soms loopt die al een tijdje en gaat die dan pas over lopen en dan stopt het weer.
het is een complete set dus neem aan dat de pomp aan gepast is op het filter
is er iemand die een idee heeft ?

Citeren
Tommeke
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden

Hoe loopt het water terug na de vijver
der zijn geen verstoppingen ?

BeantwoordenCiteren
a.onderwater
Lid

Ik heb hetzelfde probleem gehad met hetzelfde filter. Bij mij kwam het water uit de bovenklep waar het uv filter zit (en ook de trafo). Oplosssing was simpel. Normaal is het uv-filter-->deksel-->afsluitringetje aan de binnenkant-->Uitvoer koppeling.

Ik heb de afsluitring naar de bovenkant gehaald, toen de uitvoer vanaf onderen weer op het uv filter geschroefd.

Is het nog een beetje duidelijk zo..???:)
Ik weet niet of je hetzelfde probleem heb, maar anders succes.

Gr. Arjan

BeantwoordenCiteren
molles
Lid
Topic starter  

Tommeke;28069 wrote: Hoe loopt het water terug na de vijver
der zijn geen verstoppingen ?

het water loopt terug via een naigra waterval 30 van ubbink .
er zijn geen verstoppingen hij loopt goed door en het is ook niet constant
dat die overloopt .
soms is het pas na een dag en soms gelijk en dan houdt het weer uit z'n eigen op zit geen patroon in .
dacht dat het misschien de filters waren maar ook zonder filter media loopt die over

BeantwoordenCiteren
phron
Lid
Deelgenomen: 20 jaar geleden

misschien iets heel stoms maar is het niet mogelijk dat het gebeurd na een regenbui?
iets met de wet van de comunicerende vaten indien dat zo is.
de druk in de vijver stuwd het waterniveau in je filter een stukje hoger en loopt dan over.
ik heb dat opgelost door een plastic regenton met wat gaten in de bodem naast de vijver in te graven,
verbind de regenton met de vijver net onder het water oppervlak een stukje pvc pijp.
wel de pvc pijp een cm of 5 hoger in de regenton anders werkt het niet.
bij mij werkt het perfect nooit geen overlopende vijvers of filter meer.
ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest
groeten Ron

de

BeantwoordenCiteren
molles
Lid
Topic starter  

phron;28156 wrote: misschien iets heel stoms maar is het niet mogelijk dat het gebeurd na een regenbui?
iets met de wet van de comunicerende vaten indien dat zo is.
de druk in de vijver stuwd het waterniveau in je filter een stukje hoger en loopt dan over.
ik heb dat opgelost door een plastic regenton met wat gaten in de bodem naast de vijver in te graven,
verbind de regenton met de vijver net onder het water oppervlak een stukje pvc pijp.
wel de pvc pijp een cm of 5 hoger in de regenton anders werkt het niet.
bij mij werkt het perfect nooit geen overlopende vijvers of filter meer.
ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest
groeten Ron

de

nee was voor de regen buien ook al.
maar heb zoiets wel gehad in het begin met de overloop van de vijver.
deze zat doormiddel van een pvc bochtje onderwater en na een flinke regenbui zoog die water uit de vijver tot dat de onderkant van het bochtje weer vrij kwam van het water en er weer lucht bij kwam .zelfde idee als met een stuk slang water overhevelen door er een keer aan te zuigen en als die loopt blijft die lopen zeg maar .
denk dat het overlopen van de filter komt door lucht .
heb nu klein gaatje gemaakt aan de bovenkant van de uitlaat slang misschien dat het werkt voorlopig gaat het nog goed dus ff afwachten maar.

BeantwoordenCiteren
Lizzy
Lid

Bij de aankoop van ons huis lag de vijver er al (2003). Alles werkte prima. Het is een betonnen vijver en de filter zit op enige aftand. De slangen lopen onder de grond door naar de vijver en er is dus sprake van de wet van de communicerende vaten. De UV-lamp was stukgevroren dus die is vervangen. Nu, enkele weken later, loopt de filter ineens over. Ik heb de inhoud van de filter schoongemaakt want er zat erg veel alg in. Daarna de pomp weer ingeschakeld maar de filter loopt nog steeds over. Hoe los ik dit op?
In de vijver ligt ook een snoer met aan het eind een blauw balletje. Waar dient dat voor?

BeantwoordenCiteren
molles
Lid
Topic starter  

Lizzy;28217 wrote: Bij de aankoop van ons huis lag de vijver er al (2003). Alles werkte prima. Het is een betonnen vijver en de filter zit op enige aftand. De slangen lopen onder de grond door naar de vijver en er is dus sprake van de wet van de communicerende vaten. De UV-lamp was stukgevroren dus die is vervangen. Nu, enkele weken later, loopt de filter ineens over. Ik heb de inhoud van de filter schoongemaakt want er zat erg veel alg in. Daarna de pomp weer ingeschakeld maar de filter loopt nog steeds over. Hoe los ik dit op?
In de vijver ligt ook een snoer met aan het eind een blauw balletje. Waar dient dat voor?

misschien is het snoer met blauw balletje wel een vlottertje zoals je ook ziet met dompel pomp ?.
werkt filter niet met een pomp of echt zuiver met communicerende vaten?
bij mij liep de bak over omdat er waarschijnlijk lucht in de slang zat omdat de opvoer slang eerst omhoog loopt en dat is geen probleem denk .maar de afvoer slang loopt eerst naar beneden en dan voor die in de waterval uitkomt gaat die met een bochtje omhoog denk dat daar het probleem zat .
heb nu klein gaatje gemaakt in de bovenkant van de afvoer slang(zodat die niet kan gaan lekken om het helemaal goed te doen maak ik er nog een t stuk in) vlak na de uitvoer van de filter nu heb ik nergens last meer van en denk echt wel dat dat de oplossing was want als ik mijn vinger op het gaatje doe begint die gelijk weer vol te lopen .

BeantwoordenCiteren