Forum
hoi
ik ga bij mijn nieuwe vijver ook een moerasfilter aanleggen eentje met een kelderruimte.dus het substraat ligt op een rooster, het water moet van af onder door het substraat terug naar de vijver.
ik wil het water uit de skimmer met een aquamax 5500 naar het moerasfilter pompen,is mijn pomp hier voor geschikt?
het water moet wel door 60 cm substraat worden geperst,en na een tijd ook nog door alle wortel van de planten
hierdoor verlies ik toch wel veel van het vermogen van de pomp??
heeft iemand hier ervaring mee? :confused:
Originally posted by patatje
hoi
ik ga bij mijn nieuwe vijver ook een moerasfilter aanleggen eentje met een kelderruimte.dus het substraat ligt op een rooster, het water moet van af onder door het substraat terug naar de vijver.
ik wil het water uit de skimmer met een aquamax 5500 naar het moerasfilter pompen,is mijn pomp hier voor geschikt?
het water moet wel door 60 cm substraat worden geperst,en na een tijd ook nog door alle wortel van de planten
hierdoor verlies ik toch wel veel van het vermogen van de pomp??
heeft iemand hier ervaring mee? :confused:
p.s. welk substraat kan ik het best gebruiken(gletser)??
ja
ge moet kijken naar de opvoer hoogte he als een aquamax 5500 heeft een opvoerhoogte van 2.5 meter dus als het dit niet overschrijd normaal staat dat op de doos hoeveel liter hij nog geeft per uur op een bepaalde hoogte anders laat iets weten kheb de doos nog denk ik alle kga verder de vijver op kuisen
slukkes groetjes