Forum

Zieke goudvis?

2 Berichten
1 Gebruikers
0 Reactions
3,097 Bekeken
Femke
Lid
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Topic starter   [#3910]

Hallo allemaal,

Ik heb deze goudvis al een tijd in mijn vijvertje zitten en eerst dacht ik dat ze (?) een dikke buik had ivm eventueel kuitschieten. Ook gingen alle vissen achter d'r aan (shubunkins en sarasa's). Nu ziet deze vis er al een paar dagen zo uit.:eek: Alsof haar huid er grotendeels af is en ik zie wat dons langs het lijfje.
Weet iemand wat dit kan zijn?

Citeren
Femke
Lid
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Topic starter  

Goudvis is inmiddels dood en de rest in mijn vijvertje ook:(.
Ik ontdekte dat een aantal van mijn vissen (sarasa's, shubunkins) onder de witte stipjes zaten. En jawel....witte stip:eek:.
Ik heb een echte enorme beginnersfout gemaakt. Ik heb een aantal visjes erbij gekocht (nadat een reiger mijn vijver voor de helft had leeg gesnoept) en....niet eerst apart gezet (wist echt niet dat dat moest en ook nog nooit eerder problemen mee gehad), maar na de zak een tijdje in de vijver te laten drijven (vissen laten wennen aan temp.) zo...ploep...erbij in.
Ik heb de visjes (in aparte bak met beluchting) en vijvertje behandeld met Velda Paratex (op advies van een dierenspeciaalzaak), maar ze gingen één voor één (binnen 6 uur) dood. Ik was er kapot van. Ff dus geen visjes meer voor mij, althans in de vijver dan;).

BeantwoordenCiteren